Związek na odległość

Dyskusja o związkach na odległość powinna się pewnie zacząć od dyskusji o ogólnych zmianach społecznych i rewolucji jaka dokonała się w komunikacji dzięki internetowi  i tanim połączeniom lotniczym. Tu będzie jednak tylko szybka myśl.

W związki na odległość nigdy nie wierzyłam. Z góry skazywałam je na niepowodzenie doradzając przyjaciółkom, żeby nie brały ich zbyt na serio. Coś się jednak zmieniło. Zobaczyłam to, kiedy jedna taka para, której nie dawałam 10% na przetrwanie z układu Polska – Francja jest ze sobą już 3 lata. Trochę pomieszkują wzajemnie to we Francji, to w Polsce to w Belgii, resztę na Skypie i jakoś działa.

Drugi bardzo bliski mi przykład to moja siostra. Mam okazję oglądać na co dzień jak to działa. Od rana What’s up, wieczorem Skype, w ciągu dnia Facebook. On w RPA, Włoszech i Anglii na przemian, ona w Polsce i ciągle też w podróży z powodu pracy. Na szczęście jako nowoczesny przedsiębiorca siostra ma nienormowany czas pracy (to  też znak czasu) więc jak tylko on jest niedaleko to rezerwuje bilet i leci na kilka dni, na dzień, na kilka godzin. I odwrotnie. Albo ot spotkania w tym lub innym miejscu gdzie akurat pojawiły się tanie loty.

To jeszcze młody związek, ale widzę, że zaangażowanie nie słabnie. To naprawdę znak czasu! Technologie, tanie linie lotnicze, nowoczesne zdalne metody pracy i mnóstwo czasu dla siebie! Wierzę w to. Wiem, że to nie to samo co codzienna bliskość i nie uważam tego za coś  lepszego, ale chce zwrócić uwagę, że teraz ma to większy sens niż kiedyś. Niestety tęsknota pozostaje ta sama co zawsze, jest tylko chyba  łatwiejsza do zniesienia…

Macie jakieś doświadczenia?

z10601228AAzwiazek-na-odleglosc

5 thoughts on “Związek na odległość

  1. piękna historia .. życzę Twojej siotrze aby się powiodło pomimo wszystko …

    moje doświadczenia to piękne wspomnienia już tylko .. niestety natura jest nieubłagana .. po prostu potrzebujemy bliskości we wszystkich jej pięknych przejawach

      1. od każdej reguły są wyjątki i dlatego warto żyć i kochać
        . mam nadzieję, że im sie powiedzie .. pozdrowienia

  2. powiem tak, nikt nie planuje związku na odległość. związek na odległość to coś co w pewnym momencie się zdarza i staje się koniecznością. Pamiętam kiedy bliska mi przyjaciółka rozstawała się ze swoim facetem, powiedziała że już nigdy nie wejdzie w związek na odległość. Dziś ona mieszka w Polsce, jej nowy facet w Berlinie. Życie:)

    pozdr. i zapraszam do siebie:)

Skomentuj

