#kawaoporanku

Kocham kawę. Brak dobrej kawy z rana potrafi mnie naprawdę zdenerwować. Teraz już staram się to kontrolować, ale nie raz biedna kelnerka oberwała ode mnie za niewłaściwą filiżankę kawy. #bitch

Najlepsza kawa na świecie jest przygotowana we włoskim czajniczku. Takim:

Nauczyła mnie tego D. Cudowna, piękna, ruda przyjaciółka, z którą przez rok w Londynie dzieliłam mieszkanie. D. przed Londynem, gdzie obie byłyśmy wtedy w trakcie naszego MA, studiowała we Włoszech, w Bolonii. Zwyczaj picia mocnej kawy z takiego własnie czajniczka przywiozła stamtąd, a ja przejęłam go od niej. Piła ją czasem z rana w ilościach, które powodowały pojawienie się mroczków przed oczami :). Taki niewinny nałóg. Obie często przez to spóźniałyśmy się do pracy. Piłyśmy kawę, D. spalała do tego 3 papierosy odpalając jednego od drugiego, ja jadłam śniadanie. Nasze rozmowy były paliwem na cały dzień. Przez nie własnie zawsze przegapiałyśmy czas wyjścia do pracy. Byłyśmy, jesteśmy, bo mamy siebie teraz w Warszawie, kompletnymi przeciwieństwami, dlatego tak dużo mogłyśmy sobie dawać. Jedna romantyczna, druga praktyczna, jedna szybka i bezmyślna, druga spokojna i dostojna. „Dudi jak ty się szybko ruszasz”, mówiła spokojnie D. Widziałyśmy świat inaczej i codziennie rano tym się dzieliłyśmy .

Ten przypalony, obdrapany niezawodny czajniczek był naszą rytualnym naczyniem. Chyba idę zrobić jeszcze jedną kawę.

4 thoughts on “#kawaoporanku

  1. ma bardzo podobny .. wszystko się zgadza .. też mieszkałem przez jakiś czas we Włoszech ale we Friuli .. wiele bym dał by zamienić się na Bolonię .. to moje ulubione miasto we Włoszech

Skomentuj

