Warszawa – Miasto na Sprzedaż

Miasto Na Sprzedaż – wystawa, którą polecam każdemu świadomemu mieszkańcowi miasta.

Reklama to coś bardzo złego, bo przez nią zakrywają nam budynki ohydnymi szmatami. Tymczasem wystawa w domu meblowym Emilia pokazuje, że reklama istnieje tak długo jak długo funcjonuje handel i bywała piękna. Pokazuje, że może być sztuką, dobrze komponować się z otoczeniem i go wzbogacać.

Jako marketingowiec będę broniła reklamy. Nie dlatego, że to sposób na wepchnięcie ludziom rzeczy, których nie potrzebują, ale dlatego, że to źródło informacji. O ilu filmach, grach, książkach nie dowiedzielibysmy się gdyby nie szeroko zakrojona kampania reklamowa? Reklamę tej wystawy też widziałam w metrze. Pomyślałam, że sztuka w Polsce wreszcie zaczęła szukać publiczności. Może wreszcie chce przestać istniec dla wąskiego grona elitarnej grupy, regularnie upijającej się darmowym winem na wernisażach, a stanie obiektem dyskusji szerszej grupy odbiorców. Pomyślałam: wreszcie! Po obejrzeniu wystawy sądzę jednak, że reklama w metrze była przedłużeniem instalacji z muzeum. Może nadinterpretuję, ale podoba mi się ta idea. Na pewno ta wystawa jest czytelna i interesująca dla każdego.

W Emilce można zobaczyć przepiekne grafiki, zdjęcia i przykłady sztuki reklamy w Warszawie na przełomie dziejów. Niesamowita jest wręcz instalacja i rozmieszczenie przestrzenne obiektów. Ma też, uważam, rolę edukacyjną. Bądźmy świadomi i odpowiedzialni. My ludzie tworzący tą przestrzeń i będący jej obserwatorami i uczestnikami. Marketing managerowie, jak ja, powinniśmy  podejmować decyzje o ekspozycji reklam odpowiedzialnie, a klienci świadomie je konsumować.

Marzy mi się sytuacja jak w Sao Paulo, gdzie reklama zewnętrzna jest zakazana, ale nie wiem czy warszawska architektura jest w stanie się sama obronić. Na wystawie nawiązano do mówiącego o tym filmu POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold, który pokazywany był na zeszłorocznym Warszawskim Festiwalu Filmowym. Ekstremalny product placement pokazany przez twórcę m.in. Super Size Me. Polecam film, który można było tez zobaczyć w całości w programie towarzyszącym wystawie.

Jeszcze jedna ciekawostka w obrębie wydarzeń około wystawowych: projekt Krzyk Mody. Artyści i projektanci mody dostali za zadanie stworzenie autorskich wystaw sklepowych, które od 3 listopada można będzie oglądać w centrum Warszawy. Lista sklepów tu. Wzorem artystycznych witryn w Londynie – Selfridges, Harvey Nicols czy Harrods. Dla mnie rewleacja. Czekam z niecierpliowścią.

A oto moja dokumentacja fotograficzna wystawy:

Reklamy

2 thoughts on “Warszawa – Miasto na Sprzedaż

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s