Jak nie marnować życia na sprzątanie?

Oto najlepszy i jedyny znany mi sposób na to, aby utrzymać czystość i nie marnować czasu na sprzątanie. Sposób na przechytrzenie samej siebie.

 

Bloggowanie z definicji wymaga ode mnie pisania o rzeczach bzdurnych, też dla poćwiczenia pisania o niczym. Umilmy sobie ten czas muzyczką. W „Wielkim Odlocie Cheyenna” było o Talking Heads, a film w oryginale nosi tytuł ich piosenki „This Must Be the Place”. U mnie będzie o walce więc „Life During Wartime” pasuje świetine:

Nasze życie to walka. Z pogodą, z samym sobą , z sąsiadką z góry i z brudem. Z brudem człowiek walczy od urodzenia. Najpierw pomagają rodzice, ale już chwilę potem tylko wymagają. „Pozbieraj zabawki” to pierwsze słowa jakie pamiętamy z dzieciństwa.

Brudu nie lubi nikt, lecz niektórym on po prostu nie przeszkadza. Jak już przeszkadza zaczyna sie walka, do ktorej potrzebujemy czasu, siły, pieniędzy lub sposobu. Jak sie nie ma siły i czasu to trzeba sposobu. Jak się ma pieniądze nic innego nie potrzeba, bo można po prostu wynająć panią z Ukrainy i ona pozwoli nam nie pamiętać o istneiniu kurzu.

Ja wzięłam się na sposób i praktykuję „sprzątanie z doskoku.” Robię to fragmentarycznie, nie planując go i momentami zaskakując tym nawet siebie. Polega to na tym, że będąc np. w łazience tak bardziej przy okazji umyję zlew, toaletę czy podłogę. Myjąc całą łązienkę spędziałabym tam pewnie z pół godziny. Wybierając element, który właśnie rzucił mi się w oczy poświecam mu jakieś 5 minut. Czas zupełnie niezauważalny w ferworze całego dnia, a i ja jestem potem zaskoczona, że gdzieś zrobiło się czysto.

Tym oto sposobem nie mam w domu muzeum, lecz stały znośny stan względnej czystości. Praktyka ta wymaga od nas tylko jednego postanowienia: nie wolno lekceważyć tych wszystkich chwil impulsu, kiedy chce nam sie sprzątać. Szybko mijają.

6 thoughts on “Jak nie marnować życia na sprzątanie?

  1. polecam też sprzątanie w popłochu, kiedy niezapowiedziani goście są na ostatniej prostej ( wczoraj pobiłam samą siebie i sprzątałam, gdy przyjaciółka była w mojej toalecie;), to niezwykłe ile można zrobić w 3 minuty

Skomentuj

